/ نقد و بررسی / صوتی و تصویری / تلویزیون / تلویزیون ال جی

نقد و بررسی تلویزیون OLED C8 ال جی

نقد و بررسی تلویزیون OLED C8 ال جی

C8 مدل 2018 تلویزیون های OLED ال جی است. با استفاده از تکنولوژی اولد ، نیاز به استفاده از نور پس زمینه از بین می رود و کنتراست بی نهایت ایجاد می شود. به همین خاطر C8 کیفیت نمایش بسیار خوبی دارد. علاوه بر این ظاهر آن به خوبی طراحی شده و از سیستم صوتی قابل قبولی در آن استفاده شده است.

طراحی ظاهری

بیشترین تغییر C8 نسبت به مدل سال گذشته ، یعنی C7 ، در پایه آن رخ داده است. پایه این تلویزیون عرض زیادی دارد و مانند قاب پشتی دستگاه از فلز ساخته شده است. حاشیه صفحه نمایش بسیار کم است و ظاهر خوبی را در دید از رو به رو ایجاد می کند. ضخامت این تلویزیون در نیمه بالایی کمتر از 5 میلی متر است و در قسمت پایین ، که سخت افزار های لازم در آن قرار می گیرند ، کمتر از 5 سانتی متر است. کیفیت ساخت C8 بسیار بالاست و مواد استفاده شده در بدنه آن کیفیت بسیار بالایی دارند.

 

کیفیت نمایش

اصلی ترین مشخصه نمایشی این تلویزیون ، استفاده از تکنولوژی OLED است ؛ این باعث می شود هر پیکسل به تنهایی بتواند نور مورد نیازش را تامین کند؛ با این حساب نیازی به استفاده از نور پس زمینه نیست و کنتراست به نسبت بی نهایت می رسد. C8 از رزولوشن 4K و همه فرمت های HDR مثل HDR10 و Dolby Vision پشتیبانی می کند ، البته قابلیت ارتقا کیفیت تصویر در این تلویزیون به خوبی عمل می کند و می تواند رزولوشن ویدیو ورودی را تا حد زیادی ارتقا دهد.

پردازنده هایی برای افزایش کیفیت رنگ ها قرار داده شده اند و این باعث نمایش بهتر ویدیو های HDR می شود. زاویه دید این تلویزیون به نسبت تلویزیون LED با پنل VA بسیار بازتر است و باعث می شود تماشا در زاویه های کناری به خوبی زاویه مستقیم باشد.

همچنین پردازنده جدید آلفا 9 در این تلویزیون به کار رفته است تا باعث ارتقا کیفیت نمایش و بهبود تصاویر شود.

اصلی ترین مشکل تلویزیون های OLED ، خطر احتباس دائمی تصویر در آن هاست. برای مثل در صورتی که تصویری ثابت مثل لوگوی شبکه تلویزیونی برای مدت زیادی روی آن به نمایش گذاشته شود ، ممکن است این تصویر برای مدتی روی صفحه باقی بماند، اگرچه این اتفاق نگران کننده نیست و این تصویر بعد از مدتی از بین می رود ، اما ممکن است باعث سوختگی پیکسل ها شود و ردی از آن برای همیشه روی صفحه باقی بماند. اگرچه این مشکل تا حد زیادی در سری های جدید این تلویزیون ها ، مثل C8 ، از بین رفته است و قابلیت هایی برای کاهش این خطر قرار داده شده اند ؛ اما همچنان برای استفاده با تصاویری ثابت در مدت زیاد ، مثل نقشه بازی و یا زیرنویس شبکه های خبری ، مناسب نیست.

سیستم صوتی

C8 از بلندگو های 2.2 کاناله با قدرت مجموع 40 وات استفاده می کند. قابلیت شبیه سازی صدای فراگیر و بهینه سازی صدا در این تلویزیون قرار گرفته است و از تکنولوژی Dolby Atmos پشتیبانی می کند. کیفیت صدا برای استفاده های روزمره و تماشای فیلم در خانه مناسب است ، اما اگر سیستم صوتی حرفه ای تری انتظار دارید ، استفاده از یک سیستم صوتی جانبی مثل ساندبار یا سینمای خانگی به شما توصیه می شود. اگرچه طراحی پایه این تلویزیون به گونه ای است که قرار دادن ساندبار جلوی آن ، ظاهر دستگاه را بهم می زند.

رابط کاربری

سیستم عامل WebOS 4.0 در این تلویزیون به کار رفته است. این سیستم عامل در حال حاضر بهترین گزینه بین تلویزیون های موجود در بازار به شمار می آید. برنامه های زیادی برای این تلویزیون توسعه داده شده اند که می توانید به راحتی آن ها را دانلود کنید. رابط کاربری بسیار آسان است و دسترسی به منو ها به راحتی صورت می گیرد. البته کنترل جادویی که در این تلویزیون به کار رفته است ، به عنوان ماوس عمل می کند و استفاده از امکانات را آسان تر می کند.

هوش مصنوعی LG AI ThinQ در C8 به کار رفته است و یکی از جدید ترین تغییرات این تلویزیون ، پشتیبانی از Google Assistant است. به کمک این رابط هوشمند ، می توانید از طریق میکروفون قرار گرفته روی ریموت کنترل ، تنظیمات تلویزیون را تغییر دهید و یا در اینترنت جستوجو کنید. البته ای قابلیت صوتی فعلا فقط ار زبان انگلیسی پشتیبانی می کند و نیاز به اتصال به اینترنت دارد.

تلویزیون از طریق بی سیم و از طریق WiFi یا بلوتوث به موبایل یا کامپیوتر متصل می شود و می توانید صفحه نمایشتان را با آن به اشتراک بگذارید. همینطور امکان ارسال فایل ویدیو و یا موسیقی به تلویزیون برای پخش هم موجود است.

پشت این دستگاه 3 پورت USB و 4 پورت HDMI به کار رفته است، علاوه بر این ورودی های کامپوننت و کامپوزیت به صورت مشترک و خروجی اپتیکال برای اتصال به سیستم صوتی ، پشت دستگاه قرار گرفته اند.

جمع بندی

C8 در کنار E8 آخرین نسخه های تلویزیون های OLED ال جی هستند که در بازار ایران موجود شده اند. E8 به علت سیستم صوتی قوی تر و ظاهر کمی متفاوت نسبت به C8 ، قیمت بالاتری دارد ، اما کیفیت نمایش یکسانی را ارائه می دهد.

C8 ظاهر خوب و کیفیت ساخت بالایی دارد. این تلویزیون در سایز های 55 و 65 اینچ تولید می شود. کیفیت نمایش C8 به علت استفاده از تکنولوژی OLED بالاست و برای نمایش فیلم بسیار گزینه خوبی است. اگرچه خطر احتباس تصویر احتمالی باعث می شود برای نمایش شبکه های تلویزیون با تصاویر ثابت و یا گیمینگ طولانی مدت چندان گزینه خوبی نباشد. زاویه دید این تلویزیون وسیع است و از ویدیوها با رزولوشن Ultra HD 4K و فرمت های مختلف HDR مثل Dolby Vision پشتیبانی می کند.

بلندگوهای 2.2 کاناله با قدرت 40 وات در این تلویزیون به کار رفته اند و می توانند صدای فراگیر را شبیه سازی کنند. همچنین از Dolby Atmos پشتیبانی می کند. این سیستم صوتی برای استفاده روزمره مناسب است و صدای با کیفیت تولید می کند.

سیستم عامل WebOS 4.0 به همراه هوش مصنوعی LG AI ThinQ و منشی هوشمند Google Assistant در C8 به کار رفته است. برنامه های قابل دانلود زیادی برای این تلویزیون موجود است و رابط کاربری آسانی دارد. همینطور ریموت کنترل جادویی آن قابلیت کنترل حرکتی دارد و کمک زیادی به استفاده آسان تر از قابلیت های تلویزیون می کند.

4 پورت HDMI و 3 ورودی USB اصلی پورت های به کار رفته در این تلویزیون هستند ؛ علاوه بر این امکان اتصال بی سیم به کامپیوتر یا موبایل وجود دارد.

در کل C8 یکی از تلویزیون های رده بالای بازار به شمار می رود و قیمت بالایی دارد. QLED های سامسونگ و تلویزیون های رده بالای سونی ، مثل X9000F اصلی ترین رقبای C8 در بازار ایران هستند.

256 کاراکتر باقی مانده