/ نقد و بررسی / صوتی و تصویری / تلویزیون / سایر برندها

نقد و بررسی تلویزیون GU812S جی پلاس

نقد و بررسی تلویزیون GU812S جی پلاس

تلویزیون GU812S ، مدل 4K جدید هوشمند شرکت گلدیران با برند جی پلاس است. این تلویزیون که در سایز های 50 و 55 اینچ تولید شده است ، نقاط ضغف زیادی دارد ، اما جدا از این ها ، با قیمت مناسبش ، بسیار اقتصادی به شمار می رود.

گلدیران به تازگی اقدام به تولید تلویزیون کرده است. این شرکت تلویزیون های خود را با برند جی پلاس به بازار عرضه می کند. یکی از این مدل های این شرکت ، GU812S می باشد که مدل 4K و هوشمند و تقریبا رده بالای این شرکت به شمار می رود.

طراحی ظاهری

طراحی ظاهری این تلویزیون ، از دور خوب به نظر می رسد. قاب و پایه ها نقره ای هستند و پایه های آن در کنار تلویزیون به صورت هشتی قرار می گیرند. ضخامت دستگاه به نسبت مناسب است و صفحه نمایش به نسبت حاشیه کمی دارد. نکته منفی اصلی در بدنه این تلویزیون ، کیفیت ساخت بسیار ضعیف آن است ، به طوری که همه قطعات پلاستیکی هستند و حتی در بعضی نقاط ، مثل پنل پشتی ، این پلاستیک اصلا کیفیت خوبی ندارد.

کیفیت نمایش

امکانات زیادی برای نمایش در این تلویزیون به کار نرفته است. تنها می توان گفت این تلویزیون از رزولوشن UHD یا 4K پشتیبانی می کند. نمایش این تلویزیون هم از دور خوب به نظر می رسد ، اما زمانی که از نزدیک به آن نگاه کنید ، افت کیفیت مشهود خواهد بود ؛ به خصوص اگر محتوای ورودی شما کیفیتی پایین تر از 4K داشته باشد ، چرا که ارتقا کیفیت چشمگیری در این تلویزیون وجود ندارد. از قابلیت HDR هم در این تلویزیون پشتیبانی نمی شود.

کیفیت صدا

صدای این تلویزیون قدرت 16 وات دارد. این صدا برای استفاده در محیط آرام خانه و در حد صدای دیالوگ مناسب است ، اما وقتی کمی صدا بلند می شود ، ضعف سیستم صوتی به گوش می رسد و نیاز به یک ساندبار یا سینمای خانگی احساس می شود. البته حتما دقت کنید که پشت این تلویزیون خبری از خروجی اپتیکال نیست

ورودی و خروجی

ورودی ها و خروجی های دستگاه پشت آن قرار گرفته اند. 3 HDMI ، 2 USB در کنار کامپوننت و کامپوزیت اصلی ترین پورت های آن هستند. البته ورودی VGA هم در این تلویزیون وجود دارد و حتی ورودی SD Card نیز برای آن در نظر گرفته شده است. بعضی از ورودی ها به سمت پایین هستند که استفاده مداوم از آنها می تواند دشوار باشد. یکی از نکات جالب دیگر این است که دو پورت USB جوری در کنار هم قرار گرفته اند که امکان استفاده همزمان آن ها با دو فلش مموری با ابعاد متوسط ، وجود ندارد(!).

امکانات هوشمند

در این تلویزیون از سیستم عامل اندروید 4.4 استفاده شده ، اما بر خلاف چیزی که به نظر می رسد ، رابط کاربری بسیار ابتدایی و در عین حال دشوار است. استفاده از امکانات این تلویزیون با کنترل ساده ای که برای آن در نظر گرفته اند ، سخت تر هم خواهد شد. این کنترل کیفیت بالایی ندارد و فقط در صورت قرار دادن رو به روی صفحه ، فرمان ها به تلویزیون منتقل می شوند.

منو ها به سرعت بالا نمی آیند و حتی تنظیمات زیادی برای کنترل نمایش و ... وجود ندارد ؛ برای مثال حتی حالت بازی در این تلویزیون دیده نمی شود. البته در کنار این رابط کاربری ضعیف ، استفاده از سیستم عامل اندروید باعث می شود برنامه های زیادی برای دانلود موجود باشد و امکانات تلویزیون مناسب به نظر برسد ؛ برای مثال به صورت پیش فرض Google Chrome و بازار روی GU812S نصب بودند.

جمع بندی

می توان گفت GU812S اولین تلویزیون 4K و هوشمند شرکت گلدیران (جی پلاس) است و بدون تجربه قبلی در زمینه طراحی ، تولید شده است. این تلویزیون ضعف های بسیار زیادی دارد ، از کیفیت ساخت بدنه ، تا ریموت کنترل ساده و رابط کاربری دشوار و ... اما در کنار همه این ها ، قیمت این دستگاه به نسبت تلویزیون های دیگر موجود در بازار ، به قدری کمتر است که ارزش خرید را به آن می بخشد. می توان گفت این تلویزیون برای افرادی که علاقه زیادی به امکانات هوشمند یا تماشای فیلم با کیفیت بالا دارند ، مناسب نیست ، اما می تواند برای کسانی که بیشتر به دیدن شبکه های تلویزیونی علاقه دارند و امکانات زیادی نیاز ندارند ، گزینه مناسبی باشد.

256 کاراکتر باقی مانده
  • محمد خدیر دوشنبه , 7 بهمن 98 , 2:50

    سلام.ساندبار چگونه به این تلوزیون جی پلاس متصل میشه.با پورتhdmi rc.یا بلوتوث.یاaux.چه ساند باری توصیه میکنید

    3