سال 2012 لکسوس با عرضه کانسپت LF-LC همه را منتظر یک کوپه لوکس در کلاس فست بک گذاشت تا اینکه سال 2016 بالاخره این خودرو رسما معرفی شد و چند ماه بعد نسخه هیبرید آن هم عرضه شد. این کوپه جوان پسند هم انتظار از یک خودروی سریع و اسپورت را برآورده می کند هم به عنوان یک خودرو بسیار لوکس ظاهر می شود...

سال 2012 لکسوس با عرضه کانسپت LF-LC تمایل خودرو برای عرضه یک کوپه لوکس و زیبا با قیمتی مناسب تر از LFA ثابت کرد. بالاخره ژانویه 2016 در نمایشگاه بین المللی خودروی آمریکای شمالی از این کوپه پرده برداری و در فوریه همان سال نسخه هیبریدش به نام LC 500h را معرفی کرد.

طراحی بیرونی

ظاهر خودرو کاملا به همان سبک طراحی معمول ولی جذاب لکسوس باز می گردد. طراحی با ایده از "شمشیر سنتی ژاپنی". LC 500 جلوپنجره بزرگ و خاصش را از همین سبک به ارث برده ولی وجه تمایزش با دیگر اعضای خانواده سادگی بیشتر است. از نمای جلو با خودرویی بسیار مهیج و جوان پسند رو به رو هستیم اما قسمت عقب شاید کمی سرخورده شویم؛ چرا که دیگر خبری از آن چراغ ها و طراحی جذاب در لکسوس هایی مثل RC F خبری نیست و طراحی حاضر کمی LC 500 را به سمت کوپه های معمولی تر متمایل کرده است. یکی از نکات جذاب چراغ های روز (DRL) آن است. همان فرم خاص همیشگی لکسوس که چشم هر بیننده ای را به خود خیره می کند.

در کل طراحی خودرو قابل قبول است و هنوز می توان سبک طراحی لکسوس را در آن دید.

طراحی داخلی

اولین چیزی که با دیدن داخل خودرو در ذهن تداعی می شود طراحی داخلی لوکس آن است. همه چیز لوکس طراحی شده، دقیقا هدفی که تویوتا با راه اندازی لکسوس به دنبالش می گشت. شاید تنها نقطه ضعفش این باشد که همه چیز برای راننده لوکس و راحت است و همه امکانات در دسترس راننده قرار می گیرد ولی کسی که در صندلی شاگرد  باشد انگار در یک قفس گیر کرده که فقط دریچه تهویه هوا دارد و هیچ دسترسی به امکانات وسط کنسول یا دید مناسب از نمایشگر 8 اینچی برایش وجود ندارد.

 لازم به ذکر است که سیستم صوتی استفاده شده در این خودرو ساخته شرکت پر آوازه Pioneer است.

محل قرارگیری تنطیم کننده حالت خودرو هم که در بالای کنسول قرار گرفته به نوبه خود جالب است. طراحی داخلی LC 500 بیشتر شبیه طراحی داخلی سدان های لوکس است و با یک کوپه اسپرت فاصله دارد.

مشخصات فنی

در LC 500 شاهد همان موتور V8 به کار رفته در RC F و GS F با حجم 5 لیتر هستیم. قدرت این موتور 467 اسب بخار است که به لطف بهینه سازی هایی که در LC 500 صورت گرفته، این قدرت به 471 اسب بخار در دور 7100 رسیده است.

حداکثر گشتاور هم 540 نیوتن متر در دور 4800 است. به لطف این موتور و گیربکس 10 سرعته اتوماتیکش می تواند صفر تا صد کیلومتر بر ساعت را تنها در 4.4 ثانیه طی کند و تا 268 کیلومتر بر ساعت پیش برود.

اما اینها در نسخه هیبرید یعنی LC 500h فرق می کند. در این نسخه از یک موتور 3.5 لیتری V6 با قدرت 295 اسب بخار و یک موتور الکتریکی استفاده شده که در موجموع قدرتش را به 354 اسب بخار می رساند. شتاب این نسخه 4.7 ثانیه و حداکثر سرعت آن به 247 کیلومتربر ساعت می رسد.

نکته جالب توجه این است که لکسوس برای اولین بار در این خودرو از باتری های لیتیوم-یون به جای نیکل-هیدرید فلز استفاده کرده که این باعث کاهش 20 درصدی حجم و 20 کیلوگرم کاهش وزن باتری شده است. این باتری در فاصله پشت صندلی سرنشینان عقب طراحی شده است.

سیستم تعلیق استفاده شده در هر دو مدل از نوع دوگانه است که راحتی بیشتری به سرنشینان ارائه می دهد.

برای خرید LC 500 92000 دلار و برای نسخه هیبریدش 96500 دلار باید هزینه کنید تا یک کوپه بسیار لوکس را صاحب شوید.

 

پربازدیدترین مطالب اخیر
پیشنهاد سردبیر
256 کاراکتر باقی مانده