هوندا آکورد یک از قدیمی ترین و پرفروش ترین خودرو های برند پر آوازه هونداست. این سدان ژاپنی جزو محبوب ترین ها در بازار های جهانیست. حالا نسخه 2018 این خودرو با تغییرات زیادی معرفی شده است. این نسخه دهمین نسل از آکورد محسوب می شود و نسب به هم نام های قبلی اش پیشرفت قابل ملاحظه ای را شاهد هستیم.

 

دهمین نسل از هوندا آکورد با ظاهری جدید،  تکنولوژی های تازه و تنوعی از موتور ها معرفی شد. در این نسل از آکورد با ظاهر اسپرت تری رو به رو هستیم و فرم خودرو در کلاس فست بک قرار می گیرد. فضای داخلی درعین جلوه ای مدرن ، بیشتر شده است.

آکورد با دست پر وارد میدان رقابت سدان های خانوادگی، شاید یکی از شلوغ ترین کلاس های خودرویی جهان ، شده است. 

1.موتور های جدید

موتور V6 سابق جای خودش را به موتور I4 داده است. موتور پایه 1.5 لیتری و توربوشارژر خواهد بود. این موتور توانایی تولید 192 اسب بخار و 260 نیتون متر گشتاور را دارد. انتخاب دیگر یک چهار سیلندر توربوشارژر دار با حجم دو لیتر با قدرت 252 اسب بخار و 376 نیوتن متر گشتاور است. قدرت این موتور از موتور سابق V6 با حجم 3.5 لیتر کمتر است اما تفاوت چندانی احساس نمی شود. با این حال گشتاور بیشتری دارد.کاملا واضح بود که دوران موتور های V6 به اتمام رسیده ، به همین خاطر شرکت هوندا به سمت موتور های چهار سیلندر حرکت کرده است. این موتورهای چهار سیلندر با کمک توربوشارژر هایشان می توانند رضایت همه را جلب کنند و دست کمی از موتور های V6 سابق ندارند.

2.جعبه دنده

برای هر دو موتور دو نوع گیربکس موجود است. 6 سرعته دستی و 10 سرعته اتوماتیک که جای خود را به گیربکس 9 سرعته سابق  داده است. قطعا برای یک سدان خانوادگی گیربکس 10 سرعته اتوماتیک انتخاب مناسب تری خواهد بود.

3.ابعاد

فاصله دو چرخ در این نسخه کمی بیشتر شده ولی طول کلی خودرو تفاوت آنچنانی نکرده. این تغییرات باعث بیشتر شدن فضای سرنشینان عقب و بهبود هندلینگ خودرو شده است و در ترمز گیری و رانندگی با سرعت بالا تاثیر خود را نشان خواهد داد.

4.هیبرید

هوندا نسخه هیبرید این ماشین را از قلم نینداخته اما تا کنون اطلاعات زیادی از آن منتشر نکرده است. تنها اطلاعات موجود، استفاده از یک موتور دو لیتری با چرخه آتکینسون (همانند موتور تویوتا پریوس) استفاده شده است که در مجموع به همراه دو موتور الکتریکی 212 اسب بخار نیرو تولید می کنند. حتی هوندا در مکان تعبیه باتری نیز تغییراتی ایجاد کرده است که نه فضای سرنشینان عقب اشغال شود، نه چیزی از حجم صندوق عقب کاسته شود.

5.سیستم های کمکی راننده

آکورد جدید مجهز به سامانه اطلاع رسانی خروجی های جاده، کروز کنترل هوشمند ، سیستم جلوگیری از برخورد، سیستم هشدار خروج از لاین، مانیتور برای هشدار رسانی به راننده و نمایش نقاط کور دید راننده می باشد. این سیستم ها به گفته هوندا هوشمندتر شده اند. در حالی که سیستم های کنونی استفاده شده روی دیگر مدل های هوندا جزو بهترین ها هستند و باید با عرضه رسمی آکورد جدید شاهد برتری اش نسبت به رقبا باشیم.

6.ظاهر جدید برای نسل دهم

طراحی هوندا آکورد 2018 بی نظیر است. فرم بدنه خودرو به طور کامل دگرگون شده و آن را تبدیل به یک فست بک کرده است. شاید نسل قبل آکورد صرفا یک سدان مناسب خانواده بود ولی نسل جدید علاوه بر راضی کردن خانواده ها، جوانان را نیز ترقیب به خرید می کند.

7.کوپه؟

بر خلاف نسل های قبل هیچ نسخه کوپه یا استیشنی برای آکورد جدید ارائه نخواهد شد.

8.طراحی داخلی

هوندا بالاخره ثابت کرد که از طراحی با پلاستیک خاکستری و مشکی و بسیار مصنوعی خسته شده و بالاخره سراغ سبک جدیدی از طراحی رفت. یکی از نکات مثبت طراحی داخلی این خودرو سادگی نسبی آن است. بر خلاف نسل قبلی که دو نمایشگر داشت، تنها یک نمایشگر در وسط کنسول قرار داده شده است. پیشرفت طراحی داخلی خودرو قابل ملاحظه است. نسل قبل آکورد ضعف شدیدی در طراحی داخلی داشت که به خوبی در این نسل جبران شده است. داشبورد نسل نهم آکورد فقط شامل دکمه های حوصله سر بر، ظراحی پیچیده و خسته کننده و در کل شلوغ بود اما حالا همه چیز فرق کرده و طراحی داخل خودرو دگرگون شده است.

شاید اصلی ترین نکته های نسل جدید آکورد بهبود طراحی داخلی و خارجی ، استفاده از موتور چهار سیلندر به جای شش سیلندر سابق و عدم تولید نسخه های کوپه و استیشن باشد. با این حال باید تا چند ماه آینده شاهد ورودش توسط گلرنگ موتور فامیلی، نماینده رسمی هوندا در ایران، باشیم. احتمالا تفاوت قیمت زیادی با نسخه قدیمی نخواهد داشت و همچنان خانواده ها و جوانان را ترغیب به خرید می کند.

 

پربازدیدترین مطالب اخیر
پیشنهاد سردبیر
256 کاراکتر باقی مانده
  • رحیم یکشنبه , 5 آذر 96 , 0:36

    برای خودروسازان ایرانی مایه شرمساریس بااینکه انواع خورو باکیفیت وکمیت وجودداشت هیچ توجهی نکرده وبه راه کج رفتن چون اگرقرابودمنتاچکارباشندماشین درکره چین هند واسیا ساخته نمیشدمن از کسانی که درامر تولیداین اشغالهای داخلی که درهیچ کجای دنیا جایی ندارشرمسارم دعا باید بکنیم کارها ازریشه درست شود همه میگن لنگش کن

    0