شرکت BMW با همکاری موتوراسپرت (BMW Motorsport) مدل جدید خود را برای مسابقات بین‌المللی GT ارائه کرد. قبل از این‌که بی‌ام‌و سری 8 کوپه به فروش برسد، ماشین مسابقه‌ای جدید در فصل بعدی مسابقات رقابت خواهد کرد. با این سری است که بی‌ام‌و موتوراسپرت نیز بازگشت جذابی به مسابقات ۲۴ ساعته لمانز (FRA) خواهد داشت. به همین ترتیب، بی‌ام‌و M8 GTE با آخرین فناوری پیشرفته و نوآورانه به همراه دهه‌ها تجربه در موتوراسپرت خود را برای رقابتی جدی آماده می‌کند.در ادامه با دیجیتال تست همراه باشید.

در نمایشگاه خودروی فرانکفورت، این خودروی جدید در لباس خودروی بی‌‌ام‌و M Motorsport نمایش داده شده است؛ این خودرو مخصوصا برای این مناسبت طراحی شده و جلوه‌هایی بصری از طرح‌های آینده بی‌ام‌و موتوراسپرت را که در سال ۲۰۱۸ به بازار می‌آیند ارائه می‌دهد. این نشان‌دهنده‌ی رابطه‌ی نزدیک بین توسعه خودروهای تولیدی و موتوراسپرت است و بار دیگر شدت تعلق و وابستگی بین BMW Motorsport و BMW M را نشان می‌دهد.

بی‌ام‌و GTE در تاریخ ۱ ژوئیه ۲۰۱۷ (۱۲ دی ۹۵) در کارخانه دینگولفینگ گروه خودروسازی بی‌ام‌و در آلمان نمایش و رونمایی موفقیت‌آمیزی داشت. کارخانه دینگولفینگ محلی است که قرار است در آن مدل جاده‌ای بی‌ام‌و سری 8 جدید تولید شود. ارتباط نزدیک بین خودروهای تولیدی و مسابقه‌ای، یکی از پایه‌های توسعه خودروی بی‌ام‌و M8 GTE است. دانش کسب‌شده از خروجی رقابت با خودروی جدید در مسابقات قهرمانی استقامت فیا و مسابقات قهرمانی خودروهای اسپرت IMSA WeatherTech در آمریکای شمالی، به‌طور مستقیم برای توسعه‌ی مدل تولیدی که به‌طور موازی با پروژه موتوراسپرت اجرا می‌شود، استفاده می‌شود.

جنز مارکوارت، مدیر بی‌ام‌و موتوراسپرت، گفت:

بی‌ام‌و M8 GTE پرچم‌دار جدید تیم GT بی‌ام‌و است و با رقبای قدرتمندی در این بخش مواجه خواهد شد. برای ما ارائه‌ی خودرو رونمایی شده در نمایشگاه خودروی فرانکفورت گام مهم بعدی در مسیر رفتن به سمت اولین مسابقه است؛ ما قصد داریم که این خودرو برای اولین بار در مسابقات ۲۴ ساعته دتونا در سال ۲۰۱۸ شرکت کند. مسابقات قهرمانی استقامت فیا و سری IMSA در آمریکای شمالی محیط رقابتی برتری برای خودروی جدید ما هستند. ما با بی‌ام‌و M8 GTE، آخرین فناوری روز را به کلاس جهانی GT می‌آوریم؛ درحالی‌که عادت ما همواره شرکت در مسابقات لمانز بوده است. توسعه بی‌ام‌و M8 GTE به‌صورت برنامه‌ریزی شده است و ما به سختی می‌توانیم انتظار داشته باشیم که خودروی جدید در سال ۲۰۱۸ با به چالش کشیدن رقبا به پیروزی مهمی دست یابد.

پیشرانه‌ی خورجینی هشت سیلندر بی‌ام‌و مجهز به فناوری توربوی دوقلو است که با توجه به طبقه‌بندی و مقررات مربوطه، به ظرفیت چهار لیتری محدود شده است، سری M8 GTE، دارای قدرت اسمی بیش از ۵۰۰ اسب بخار است. بلوک سیلندر و سرسیلندر هر دو از فناوری پیشرانه‌های استاندارد بی‌ام‌و گرفته شده است و با آلیاژ سبک ریخته‌گری در کارخانجات این خودروساز در لندشات آلمان تولید می‌شود. تمرکز کار تولید در دستیابی به حداکثر کارایی و دوام است. پیشرانه تولیدی قدرتمند، زمینه را برای نمایش فوق‌العاده این خودروی اسپرت فراهم می‌کند. انتقال قدرت در خودروی بی‌ام‌و M8 GTE با استفاده از یک جعبه‌دنده مسابقه‌ای ترتیبی ۶ سرعته انجام می‌شود.

استفاده از هوش مصنوعی در فرآیند تولید نوین به مهندسان طراح آزادی بیشتری می‌دهد؛ «تولید مجازی» نقش مهمی در توسعه‌ی خودروی بی‌ام‌و M8 GTE ایفا می‌کند. به‌عنوان مثال، کنترل کشش با کمک یک سیستم هوش مصنوعی طراحی شده است. بهینه‌سازی توپولوژیک با چاپ سه‌بعدی، به مهندسین بی‌ام‌و آزادی بیشتری برای جستجوی راه‌حل‌های نوآورانه و خلاقانه در طراحی خودرو می‌دهد. همچنین نمونه‌سازی سریع اجازه می‌دهد یک قطعه‌ی جدید، به‌عنوان یک نمونه اولیه قابل استفاده، فقط ۲۴ ساعت پس از تولید مجازی تحویل داده شود.

مهندسان خودروهای مسابقه‌ای و تولیدی با هم در چارچوب پروژه بی‌ام‌و M8 کار می‌کردند. به‌عنوان مثال، طراحی سبک وزن نقش مهمی در تولید خودروی جدید GT دارد. کاهش قابل توجه وزن با استفاده‌ی گسترده از اجزای فیبر کربن پلیمری تقویت‌شده (CFRP) که بسیار سبک‌وزن است، به دست می‌آید. خودرویی با ابعاد ۴۹۸۰ میلی‌متر طول و ۲۰۴۶ میلی‌متر عرض، دارای وزنی برابر با ۱۲۲۰ کیلوگرم است. طراحی بی‌ام‌و M8 GTE نیز نشان‌دهنده ارتباط نزدیک با بی‌ام‌و سری 8 و بی‌ام‌و M8 است. این ارتباط به ویژه در طراحی سقف خودرو و چراغ‌های جلو و عقب ظاهر می‌شود.

کار روی آیرودینامیک یک خودروی مسابقه‌ای جدید به همان اندازه که وقت‌گیر است، ضروری هم هست. به همین دلیل برای مهندسان بی‌ام‌و بسیار مهم است که قادر باشند از همان ابتدا با حداکثر بهره‌وری روی شاسی بی‌ام‌و M8 GTE کار کنند. استفاده از یک الگوریتم جدید باعث افزایش قابل توجهی در محاسبات CFD شده است؛ بنابراین قبل از رفتن خودرو به تونل باد، امکان استفاده از قدرت بیشتر محاسباتی برای افزایش تعداد شبیه‌سازی‌های احتمالی وجود دارد. به همین دلیل، بی‌ام‌و موتوراسپرت از همکاری با تیم طراحی و تولید و مزایای استفاده از شرایط کامل آزمایش در آزمایشگاه آیرودینامیک گروه بی‌ام‌و استفاده می‌کند. یکی از نتایج توسعه آیرودینامیک، لبه‌های خلاقانه جدید این خودرو است که به‌عنوان یک طرح مفهومی در نمایشگاه خودروی فرانکفورت (IAA) ارائه خواهد شد.

پربازدیدترین مطالب اخیر
پیشنهاد سردبیر
256 کاراکتر باقی مانده