کمپانی پورشه با نمایش عملکرد مدل 911 توربو S در ویدیویی تبلیغاتی که در پیست اسکی تهیه شده، بیشتر روی توانایی‌های سیستم تمام چرخ محرک این غول آلمانی تمرکز کرده.

خودروهای اسپرت و برف، تا مدت‌ها با هم در نزاع بوده‌اند و به‌سختی در کنار هم قرار می‌گرفتند. با پیشرفت فناوری و انواع آزمایش‌های مختلف مدل‌های پروتوتایپ، سیستم تمام چرخ محرک تا حدودی به این اختلاف دیرینه پایان داد. در واقع با مجهز کردن خودروی اسپرت به سیستم تمام چرخ محرک و تایرهای زمستانی، رانندگی در مسیرهای برفی  و یخ‌زده ممکن شد.

تیم تبلیغاتی پورشه با اشاره به سابقه‌ی ۳۰ ساله سیستم تمام چرخ محرک (AWD) در پورشه 911، ویدئوی جالبی از توانایی‌های مدل 911 توربو S در پیست اسکی منتشر کرده است. در سال ۱۹۸۸ و برای اولین بار، پورشه 911 کاررا 4 با کد 964، به سیستم تمام چرخ محرک مجهز شد. از آن زمان تا به‌امروز، نسخه‌های بی‌شمار و متنوع مدل 911 از این سیستم استفاده کرده‌اند. پورشه 911 توربو S با داشتن پیشرانه‌ی ۶ سیلندر خطی ۳.۸ لیتری با دو توربوشارژر، ۵۸۰ اسب بخار قدرت، نهایت سرعت ۳۳۰ کیلومتر بر ساعت و سیستم تمام چرخ محرک به پیست اسکی گلنشه (Glenshee) در اسکاتلند فرستاده می‌شود تا مأموریت نمایش توانایی‌های محصولات پورشه در جاده‌های برفی را به انجام برساند. با تماشای این ویدئو باید گفت که عملکرد 911 در جاده‌ی تمام برفی و شیب‌دار واقعاً تماشایی است.

علاوه بر سیستم تمام چرخ محرک، پورشه 911 توربو S به سیستم مدیریت کشش پورشه (PTM) نیز مجهز است که از کلاچ‌ الکترومغناطیسی جهت تقسیم گشتاور پیشرانه به دو محور استفاده می‌کند. تقسیم گشتاور در این سیستم فقط در عرض ۱۰۰ میلی‌ثانیه انجام می‌شود. PTM در کنار سیستم مدیریت پایداری پورشه (PSM) که فشار واردشده بر پدال گاز و حرکات فرمان را تحت نظر دارد، نهایت چسبندگی را به ارمغان می‌آورد.

ویدئوی تبلیغاتی پورشه توانایی‌های قابل توجه 911 توربو S را یادآوری می‌کند؛ ولی بعید است که مالکان این مدل به رانندگی در چنین شرایطی تن دهند و مسلما رانندگی در پیست را ترجیح می‌دهند. 

پربازدیدترین مطالب اخیر
پیشنهاد سردبیر
256 کاراکتر باقی مانده